Junior IT consultant

Company
TOPdesk
Type
Job
Location
Delft
Required language
Dutch, English

Description

Als junior IT consultant begeleid je klanten in verbeterprocessen waarvoor ze onze TOPdesk-software inzetten. Je hebt affiniteit met IT en zin om op korte tijd heel veel bij te leren. In het eerste jaar richt je je op de TOPdesk-software, later bouw je dit uit naar de rol van sparringpartner en adviseer je klanten ook op strategisch niveau.

Wat ga je doen als junior IT consultant?

Zorgen dat onze klanten de beste dienstverlening leveren aan hun klanten met behulp van onze software! Wekelijks bezoek je meerdere organisaties. Je onderzoekt hun bedrijfsprocessen, bespreekt doelen en helpt ze verder in het verbeterproces dat jij leidt. In het eerste jaar zijn dit vaak kleinere uitdagingen, met nadruk op de tool. Daarna worden de verbetertrajecten steeds groter en creëer jij je eigen ontwikkelpad. De mensen die je helpt werken meestal op de afdeling ICT, HR of Facilitair. Bij elke organisatie die z’n dienstverlening wil verbeteren, ben jij in je element!

Wie zijn dan precies jouw klanten? Dat gaat van kleine en middelgrote zakelijke dienstverleners tot universiteiten, gemeenten en multinationals. Bij bescheiden projecten ben je in drie dagen klaar, terwijl voor uitdagende projecten al gauw meer dan 100 dagen gepland staan. Onze Project Coördinatoren houden bij het plannen en toewijzen van projecten rekening met jouw kennis en waar jij je in wilt ontwikkelen.

Het opleidingstraject van een junior IT consultant

Het opleidingstraject duurt twee maanden en focust op softwarekennis, onze diensten, klanten, sectoren en natuurlijk collega’s leren kennen. Je loopt mee met ervaren consultants, werkt oefencases uit en leert via rollenspellen. Je traint ook je didactische vaardigheden door nieuwe collega’s een basisopleiding te geven. Daarna start je met je eerste échte klantopdracht, samen met een andere junior consultant. Daarna ga je zelfstandig los!

En daarna? Jouw rol als junior IT consultant blijft zich ontwikkelen. In het eerste jaar richt je je op de TOPdesk-software, later bouw je dit uit naar de rol van sparringpartner en adviseer je klanten ook op strategisch niveau.

Waar kom je terecht?

Op het TOPdesk-hoofdkantoor in Delft! Je komt er terecht in een bedrijf vol ambitieuze collega’s die klaarstaan om jou te helpen. We geloven in samenwerken. Iedereen heeft zijn eigen expertise, maar wel hetzelfde doel: onze klanten helpen aan uitstekende dienstverlening. In de eerste maanden trek je veel op met andere junior consultants, na je opleidingstraject sluit je je aan bij een van de klantsectoren, zoals sector onderwijs, rijksoverheid, industrie of zorg. Iedere sector heeft zijn eigen teamsfeer, klantdoelgroep en (agile) werkwijze. Je hebt tijd om te onderzoeken wat bij je past.

Als IT-consultant ben je veel op pad. Je begint met kleine opdrachten door heel Nederland. Met voldoende ervaring kun je focussen op klanten in een bepaalde regio. Of je helpt de buitenlandse TOPdesk-vestigingen met hun consultancytrajecten.

Ben jij onze junior IT consultant?

Natuurlijk hebben we een verlanglijstje als het om onze nieuwe junior IT consultant gaat. Herken jij heel wat van jezelf in onderstaande competenties? Wees niet te bescheiden en ga door naar het sollicitatieformulier!

  • Je hebt WO denkniveau.
  • Je hebt interesse in bedrijfskunde en bedrijfsprocessen.
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je hebt affiniteit met IT.
  • Je houdt van mensen helpen.
  • Je bent analytisch en communicatief.
  • Je hebt een ondernemend karakter en grijpt kansen.
  • Je vindt reizen geen probleem en wilt 3 tot 4 dagen per week naar klanten gaan.

Hier doe je het voor

De leukste collega’s, een laptop en een salaris dat met je meegroeit. Dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar er is meer. Veel meer. In het Employee Handbook ontdek je al onze arbeidsvoorwaarden.
 

  • 10 to Grow: Besteed 10% van je tijd en een budget ter waarde van 10% van je bruto jaarsalaris aan persoonlijke ontwikkeling.

  • Betaald ouderschapsverlof: 9 weken lang 100% + 17 weken lang 50% uitbetaald. Want ouderschap is hard werken.

  • Vrijwilligerswerk: Doen we gewoon onder werktijd. Zeiden we al dat mensen helpen in ons DNA zit?

Het sollicitatieproces. Zo doen we dat!

1. Je solliciteert

Je stuurt ons je cv en motivatiebrief. Binnen een week hoor je of we gaan kennismaken.

2. Wie heb ik aan de lijn?

Tijdens een telefonische screening verkennen we of onze wederzijdse verwachtingen op één lijn liggen. Zo ja, dan nodigen we je graag uit voor het eerste gesprek.

3. Eerste gesprek: cultuur

Je komt alles te weten over TOPdesk, en wij over jou! Blijk jij een echte TOPdesker in spe? Dan zien we je graag terug.

4. Tweede gesprek: de jobinhoud

Tijd om te ontdekken of je met jouw ervaring en competenties dé persoon voor de job bent en of je in het team past.

5. Contractbespreking

Is iedereen enthousiast? Yes! Dan gaan we een contract opstellen en je mogelijke startdatum bepalen.

6. Welkom bij TOPdesk!

Jij zet je handtekening en wij regelen alles voor je eerste dag bij TOPdesk. Het avontuur kan beginnen!

Enthousiast geworden?

Stuur dan je motivatiebrief en cv naar ons toe via het sollicitatieformulier.

We geven je nog enkele gratis tips voor je motivatiebrief. We vinden het belangrijk dat je klantgericht en verbeteringsgericht bent. Daarnaast zal één van je uitdagingen als consultant zijn om collega’s en/of klanten mee te nemen in je overtuiging. We horen daarom graag, aan de hand van een voorbeeld, wat deze competenties voor jou betekenen. We zijn natuurlijk ook benieuwd waarom je op precies deze functie reageert en waarom je graag bij TOPdesk wilt werken.